Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2022. január 22.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
Nívódíjas belső címlap
2006. január 16. hétfő, 11:31
utolsó frissítés: 2006. január 20. péntek, 15:30
Ritkán kerül olyan helyzetbe az ember, hogy arról írhat, miként válik a jellemszínész főszereplővé. A hetedik alkalommal megrendezett European Newspaper Award-on – a nemzetközi sajtó európai, mércét állító küzdőterén – a Pannon Lapok Társasága nívó díjat kapott a Hétvége melléklet címlapjáért.
Gondolkodó tudós, szakállas szerző 2005.12.17.
Örüljünk együtt, a sikernek. Örüljünk, mert nyerni jó, hazánkat és lapjait népszerűsíteni egy rangos mezőnyben. Jó megmutatni, a vizuális forradalmak, ha egyelőre el is kerülnek minket, de a szelük néha megcsapja a sajtómunkásokat is. A laptervezés, mint tudjuk, összetett folyamat. Tartalom nélkül, a szükséges elemek megléte nélkül nem lehet dizájnolni.

A Hétvége még is arra példa, hogyan tudtak a kollégák szinte a semmiből jó oldalt összehozni. Jelentős méretű lapfej, egy tudós portréja, két Srí Lankai gyerek, egy kutya és egy fácán, egy szakállas szerző, valamint egy rosszul sikerült épület-belső fotója a nyersanyag, no és a betű maga. A recept egyszerű: mindent tegyél a helyére, akkora méretben, amekkorát megérdemel, oda, ahova kell, és ne feledkezz meg arról, hogy mindezt „pontosan, szépen” tedd, aztán nyomtassd ki, lehetőleg elég jó minőségben. Kár, hogy a portré épp a hajtásba került – arcot lehetőleg nem vágunk meg, főleg nem így, telibe. Ez a zsűrizők figyelmét talán az összhatás miatt kerülte el. A belső oldalak majdnem ilyen jók.

Együttműködés szerkesztő és designer között, ez az, ami látszik ezen a mellékleten. A főlap (lapok), amibe mindezt helyezték, már korántsem ennyire jó. Mondhatni: túl van spirázva, de ez egy másik írás témája lehetne.

A díjazott oldal 2005.10.01.
Vissza a Hétvégéhez. Miért jó még ez az oldal? Mert nincs az a képzetünk, hogy ránk akar tukmálni valamit, amit mi nem akarunk befogadni. Nincs benne semmi „truváj”, nincsenek benne túlfinomított elemek. Ami nekem leginkább tetszett: nem nézi le a vidéki olvasót. Azt jelzi, hogy igen is van tere az eleganciának, a tiszta világos megjelenésnek a falvédős és gumicsizmás környezetben is, a kisváros ügyvédi irodájában is, a péknél, a tanárnál és a villanyszerelőnél, tehenésznél egyaránt. Ettől jó ez az oldal, ez a melléklet, és a tartalomtól.
Éppen ez az, amit más lapoknál néha hiányolunk: a napilapokat, hetilapokat tartalmuk szerint választják az olvasók. A design csak segít az információközvetítésben – átadásban, az eladásban.

Mivel egy fecske nem csinál nyarat, „házon belül” sem, a PLT egyébként üdvözlendően megújult dizájnnal megjelent lapjaiban csak helyükre kellene tenni a dolgokat, és nem maradnának le, a saját mellékletük mögött. Az olvasó minden esetre hálás lenne érte. A hála pedig ebben az esetben példányszámban fejeződik ki…
mediadesign
vélemények  hozzászólok
szerk | 2006.01.19. 13:13
kertes | 2006.01.19. 08:01
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek