Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2019. október 17.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
GVH-áldás az Infocenter-IKO ügyletre
2010. november 10. szerda, 12:38
Az Infocenter.hu egyedüli, közvetlen irányítást szerezhet az IKO Média Holding – és így az RTL Klub 31 százaléka – felett, miután a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte az ügyletet.
A GVH engedélyezte, hogy az Infocenter.hu Média Befektetési Zrt. részvényei száz százalékának megvásárlásával irányítást szerezzen az IKO Média Holding Zrt.-ben. A cég 31 százalékos tulajdonrészt birtokol az RTL Klubban, így az Infocenter a tévécsatornának is tulajdonosa lett.

A GVH keddi közleménye szerint a tranzakció eredményeként az eddig csak a hetilapkiadásban (a Heti Válasz kiadása, hirdetési felületeinek értékesítése) érdekelt Infocenter-csoport médiapiaci érdekeltségei bővülnek, hiszen az IKO Holding-on keresztül tulajdonosa lesz az RTL csoportnak, valamint – a televíziós műsorok készítése és értékesítése, valamint az azokhoz kapcsolódó reklámidő értékesítése, emellett kültéri plakát felületek értékesítése terén aktív Rákosi csoporttal együtt – közös irányítójává válik a magyar nyelvű televíziós műsorokat gyártó IKO M és Videovox társaságoknak, valamint a televíziós hirdetési megoldásokat kínáló IKO SH-nak.

Mivel a felek piaci pozíciója alapján az összefonódás következtében káros versenyhatás fellépése nem valószínűsíthető, a GVH hozzájárult annak megvalósulásához – írta a versenyhivtali közlemény.

A tranzakcióról szóló hivatalos cégközlések áprilisban még úgy szóltak, hogy az Infocenter.hu – nem közölt áron – megvette az IKO Média Holding Zrt.-t. Ez a cég képviselte Rákosi Tamás milliárdos üzletember 31 százalékos részesedését. Rákosi cégének papírjaiból azonban kiderül: annak továbbra is ő a vezetője, a cég fő tulajdonosa pedig a luxemburgi bejegyzésű SIG Kapital, amely szintén az ő érdekeltsége. A HVG október közepén arról írt, hogy az Infocenter – melyben a választásokig többségi tulajdona volt Fellegi Tamás, jelenlegi nemzeti fejlesztési miniszternek – még nem fizette ki az IKO-t tulajdonló Rákosi Tamásnak a cég vételárát. A hetilap információi szerint még az ár is tárgyalás alatt volt, továbbá az Infocenter még fel sem vette a kifizetéshez szükséges bankhitelt.

Az Index összefoglalója emlékeztet: az Infocenter.hu Médiabefektetési Zrt.-t 2009 júliusában egyszemélyes részvénytársaságként alapította Fellegi Tamás, a cég jegyzett tőkéje 5 millió forint volt. Később jött a dán DEFAP csoport, amely kockázatitőke-alapként definiálja magát, de több jel utal arra, hogy valójában befektetési szolgáltatást nyújtó cégcsoport, amely más, ismeretlen befektetők pénzét kezeli. Az Infocenter.hu projektcégben Fellegi Tamásnak 51 százalékos többségi részesedése volt. Az Infocenter az országgyűlési választás előtt két nappal közölte, hogy az üzletember eladta az Infocenter.hu-ban meglévő részesedését. Az Infocenter.hu Zrt. összesen 52 százalékos új tulajdonosai: Nyerges Zsolt, a Class FM országos kereskedelmi rádiót birtokló Advenio Kft. többségi tulajdonosa, Fellegi Tamás eddigi üzlettársa, valamint Stumpf István, a Századvég Alapítvány elnöke. A tranzakció során a dán DEFAP tulajdonrésze változatlanul 48 százalék maradt.
eMasa
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek