Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2022. január 22.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
Angol és német nyelvű a legjobb magyar magazin
2005. november 7. hétfő, 13:51
Ha a napilapokról azt terjesztik, hogy nagyon hasonlóak egymáshoz, a magazinokkal kapcsolatban ez messzemenően nem igaz. A nagyérdemű publikum a tömegárutól a speciális célcsoporthoz szóló magazinig találkozhat a standokon bármivel, ami külcsíny és belbecs tárgyában megkísérthet szíveket és megnyithat pénztárcákat.
Kattintson a képre - Galéria!
„A tartalom ver minden magazint a piacon. Sajnos. Bocs. A látvány? Az is. ”
A PEP! (épp nemrég lett design-díjas) magyar kiadású, angol-német nyelvű magazin, a maga 590 forintjáért megéri a pénzét. Minden értelemben…

Már csak azért is, mert egy elegáns, jó minőségű, bátran mondhatni, gyönyörű címlapra, az áttetsző, egyszerre könnyed és hatásos lapfejbe „odacseszte” a vonalkódot. Azt hittem először, ilyen nincs. Ez tiszta formalista allűr, egy geg miatt odalökni az eleganciát, gyenge kis poén miatt, sznob bohóckodásból csak úgy belepiszkítani a húslevesbe, szóval semmiképp nem bocsátottam volna meg ezt a fricskát, ha bele nem lapozok.

De megtettem, és mondhatom, ami belül van, az az igazi érték. A tartalom ver minden magazint a piacon. Sajnos. Bocs. A látvány? Az is. Mert kérdezem én, naiv magazinolvasó, miről is ismerszik meg egy jó magazin?

Érdekes a tartalom? Na ná, hogy az: Design-hét 2005, remek összefoglaló, aztán interjú a Mezítlábas szerelem sztárjával, Til Schweigerrel, aztán Munkácsi („Martin”), egy másik Márton, Perlaki a fotós, borok és kiállítások, Kozma Orsi, Tövisházi Ambrus alias Erik Sumo, és divat Londonból…

Hogy építkezik a design? Köszöni jól, a legjobban. A legjobb magazinos elemek: professzionális tördelés, ahol kell, laza, ahol fontos, ott feszes, elemről elemre löki a tekintetet tovább. Jó képek.

Megfelel e design a célcsoportnak? Ha a célcsoport 18-50 éves kor közötti, angolul vagy németül olvasó, kultúrára fogékony férfiak és nők, akkor igen.

Eredeti a design? Az. Vannak utóízek, de ez csak a trend miatt, a vizuális rokon-körök miatt.

Feltűnőnek számít a konkurencia mellett? Van konkurencia? Ha igen, küldjön egy példányt a címünkre…

A formátummal, terjedelemmel hogy állunk? A borítóval együtt 84 oldalon épp hogy elfér a tartalom. Nagyobb részt elegáns hirdetések, nem lógnak ki a lapból, mondhatni, lépést tartanak. Lapoznék még tovább, ha az ügyes szerkesztő nem vezet ki az online blog-on át.

Milyen a képarány? Jelentem, szinte mindenből épp annyit és akkorát ad, amennyi és amekkora éppen jólesik. Ez az arányérzék ritkaság, a mai magazinvilágban.

Milyen az olvashatóság, a tipográfia? Érdekes és praktikus, simulékony és figyelemfelkeltő, és elegáns. Játékos és mesterien könnyed.

Milyen a nyomdai minőség? Persze, hogy jó. Ennyi pénzért, nagyon is jó. A belső melléklet papírváltása a finom tartalomhoz illő alkalmazkodás.

Milyen az összhatás? A díj szerkesztőségi reakciójával teljesen egyetértek: a Magyarországi magazinpiacon lévő termékeket nem nehéz felülmúlni… Mégis: ha forradalmian nem is új ez a lap, de a legjobb a piacon. Minőség: kívül-belül.

Gratulálunk!
www.mediadesign.hu
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek