Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2020. január 27.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
Media Hungary
Media Hungary – több nyitott kérdés mint válasz a rádiós piacon
2009. május 27. szerda, 14:45
Nem világos, mennyit ér egy analóg rádiós frekvencia, sem az, mik lesznek öt-tíz év múlva e platform vetélytársai, ahogy az sem egyértelmű, hogyan nyerhetne teret a digitális műsorszolgáltatás; így összegezhetőek a Media Hungary konferencia e témával foglalkozó szerda délelőtti előadásai, panelbeszélgetései.
A médiahatóság „a piaci körülmények változására reagáló díjrendszert” szeretne létrehozni, a kérdés csak az, hogy ezt fix díjakkal tegye-e, és szabjon-e összegplafont – mondta az Országos Rádió és Televízió Testületbe (ORTT) az SZDSZ által delegált Tímár János. Közlése szerint az ORTT nem számol azzal, hogy a digitális átállás rövidtávon megváltoztatná a rádiós piacot.

A testültbe az MSZP által jelölt Gyuricza Péter arról beszélt: akkor van baj, ha az ORTT jövő csütörtökön nem tud dönteni a két országos kereskedelmi rádió frekvenciájának pályázati kiírásáról; emlékeztetett arra, hogy november közepén lejárnak ezek a jogosultságok. Saját, más koncepciókkal versengő elképzeléseiről szólva elmondta: 350-700 milliós egyszeri díj mellett azt tartaná jó megoldásnak, ha a következő évtől – 200 milliós fix összeg mellett – az árbevétel tíz százalékát kellene leróniuk a nyerteseknek.

Tiszttartó Titusz, a Danubius Rádió programigazgatója, vezérigazgató-helyettese szerint viszont 200-400 millió forint „lehet az az összeg, ami még kitermelhető „a magyar piacból, a háromnegyed milliárdos summa pedig azt jelentené, hogy „gyakorlatilag nem éri meg befektetni ebben az ágazatban.” Szerinte ilyen feltételek mellett fennáll annak a veszélye, hogy egy, „a piacot kannibalizálni akaró kamikázeszereplő beígér, majd csökkentést kér” másfél-két év múlva.

Incze Kinga médiajogász ehhez azt fűzte hozzá, hogy a digitális átállásról szóló törvény 2014-re tűzte ki a ma elterjedt, analóg műsorszolgáltatás leállítási céldátumát, márpedig csak gazdasági szempontok szerint ilyen rövid távra nem érdemes terveznie olyan cégnek, amely megpályázná a két hullámsáv-tartomány valamelyikét.

Az Est Media Group-ot vezető Kádár Tamás „elhibázott koncepciónak” nevezte, ha a frekvenciapályázaton csak az számít, melyik versenyző mennyit hajlandó fizetni koncessziós díjként; mint mondta, a radiocafé 98.6-tal ők korábban már megmutatták, hogyan lehet kereskedelmi környezetben közszolgálati műsorokat adni.

„Iszonyatosan elhamarkodottnak” nevezte a 2014-es céldátumot Heal Edina, a Sláger Rádió vezérigazgatója, megjegyezve, az e téren éllovas Nagy-Britanniában is csak 20 százalékos a digitálisan rádiózók aránya. „Nem fognak az emberek készüléket venni, amíg nincs miért” – mondta, hozzátéve, Magyarországon ma csak egy analóggal együtt van értelme digitális frekvenciát szerezni.
forrás: MTI
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek