Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2022. január 22.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
Csinos, köszöni, jól van... – a Nők Lapja dizájnváltásáról
2009. március 27. péntek, 17:51
Magyarország legrégebben – 1949 októbere óta – megjelenő. legnagyobb példányszámban vásárolt női hetilapja márciusban megújult külsővel jelentkezett. Dizájnkritikusunk szerint részleteit tekintve igényes, de a sok-sok jó elem hatásában tompítja egymást.
Galériánk megtekintéséhez kattintson a képre!
Címlap 1950-ből
60/185/84 – csinos, köszöni, jól van. Kívánhat-e valaki többet ebben a korban a születésnapjára? Sokszor újult már meg, volt teljes relaunch és volt „csak” ráncfelvarrás. Néhány hete új kabátban utazik az idős Hölgy.

A hatvanéves, száznyolcvanöt forintért kapható, nyolcvannégy oldalon megjelenő Nők Lapja, mint minden sajtótermék, abból él, hogy információkat közvetítsen. A ma embere szeretne mindent tudni a világról, vagy legalább is mindenről szeretne egy kicsit többet tudni. Szeretne képben lenni. Ebben mester a Nők Lapja. Sokoldalú és sokszínű, akár az élet. Eligazít, tanácsol, bemutat. Mindezt igényesen, és úgy, hogy ne csak a nők olvassák. Ennyi a jó hír.

Ami a rossz: a csinos külső mögött nehezen értelmezhető logika alapján összerakott dizájn. A kevesebb néha több, csépeltük már sokszor el a szót. Az oldalak úgy csúsznak el egymás mellett, mint a rakott krumpli rétegei, ha megrázzuk a tepsit. Minden benne van, de minden, kicsit máshol. A címkombinációk, a lead-kapcsolatok, a rovatcímek elhelyezései, a kiemelések és főleg a grafikai elemek arányainak megválasztásánál csúszik meg számomra a dolog. A mennyiség még nem minőség.

Próbálom megfejteni a lapot. Ez a legnagyobb problémám vele. Nem húz bele az anyagokba, inkább bújócskát játszik az aggyal, hisz az agyával lát az ember. A sok-sok jó elem hatásában tompítja egymást. Régebben azt mondták volna rá, hogy formalista. Aztán később, hogy hatásvadász. Most talán azt lehetne mondani, nem rugaszkodott el eléggé attól a divattá váló vonaltól, amit a „mindenből vegyünk ki egy kicsit, jól keverjük össze és rakjuk rétegekben egymásra”, koncepció nélküli vizuális tohuvabohu jellemez.

Galériánk megtekintéséhez kattintson a képre!
A legfrissebb Nők Lapja
Attól persze igen-igen messze van a Nők Lapja, hogy a vizuális környezet által diktált álbulváros csapdába essen. A lap ugyanis minden részében az igényességet mutatja fel. Mércét állít a részletekben – amiben persze az ördög lakik. Kiváló színérzékkel megáldott tervezők készítik. Ha lehetne díjazni, a lap oldalai közül feltétlenül számíthatna néhány, a legjobb mellékszereplőnek járó díjra.

Lehet, hogy tévedek, és egy új magazin-formára van igénye az olvasónak. Lehet, hogy épp ez próbál megszületni az utóbbi idők próbálkozásaiban, melyek közül most a Nők Lapja rukkolt elő egy újabb változattal. Mindenesetre, az úgy nevezett „nyugati” lapokat nézve, mintha másfelé mennénk kicsinyt. Ahogy a webes megjelenéseknél is csak kullogunk a világ után. Mire odaérünk az állomásra, a vonat már rég elment, várnunk kell egy újabb divat-szerelvényt, ha már magunktól nem jut eszünkbe semmi új.

Ami feltétlenül jó, az a kísérletező kedv.
Molnár Gabriella főszerkesztő írta három héttel ezelőtt az első megújult szám „aktuális hangoló”-jában: „A legnagyobb tévedésünk, amikor azt hisszük, megérkeztünk.”
A Nők Lapja úton van. Jó úton.
Mikó F. László
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek