Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2017. május 25.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
Wass Albert miatt szerződésbontás?
2008. május 9. péntek, 12:31
A jobboldali ellenzék politikai tisztogatásnak tartja a Csepel újság egyik munkatársának „ellehetetlenítését”. Udvarhelyi Andrásra a saját elmondása szerint a havi fizetése helyett flekkdíjat akartak rákényszeríteni, kiszolgáltatva őt az önkormányzat szocialista vezetését kiszolgáló főszerkesztő „kénye-kedvének”.
Május első hetében felállt az asztalától Udvarhelyi András, a Csepel újság munkatársa. Hosszú, haragos hangvételű levéllel, keserű mondatokkal búcsúzott barátaitól, ismerőseitől, az önkormányzat képviselőitől. A számos könyvet is jegyző, többségében Csepelről és csepeliekről szóló kiadvány szerzője a levelében súlyos vádakat fogalmazott meg a lap vezetése és az önkormányzat szocialista tagjai ellen. A szerkesztőségünkbe is eljuttatott levél szerint a főváros XXI. kerületének önkormányzata szigorú cenzúrát gyakorol közéleti hetilapja felett, Udvarhelyi eltávolításának pedig politikai okai vannak.

Minden szavamat fenntartom!

„Minden szavát fenntartom a levelemnek” – mondta az eMasa kérdésére Udvarhelyi András. Az MSZOSZ–díjas újságíró szerint az önkormányzat erős politikai nyomást gyakorol a lapra. „Én sem hittem a saját szememnek, amikor láttam, hogy Bárány Tibor a lap főszerkesztője minden hétfőn, amikor elkészülnek az első levonatok, berakja őket a táskájába és elviszi őket Polgár Györgynek, a csepeli polgármester főtanácsadójának. Nem egyszer előfordul, hogy ezután kihúzattak, vagy megkurtítottak olyan cikkeket, amelyeket politikailag károsnak ítéltek” – emelte ki Udvarhelyi. Az újságíró szerint ellehetetlenítették munkáját a Csepel újságnál, az eljárásnak pedig politikai okai vannak.

Udvarhelyi András (balra) könyvbemutatóján az MSZP-s alpolgármesterrel - forrás: csepel.info

„Mindig azt vallottam, hogy egy közéleti lapnak kiegyensúlyozottnak kell lennie, ezért – amellett, hogy baloldali érzelmű vagyok – jó kapcsolatot építettem ki az ellenzékkel. Ez sokaknak csípte a szemét, a cikkeimet megkurtították, átírták és szép lassan kiszorítottak a közéleti témákból és kulturális vonalra helyeztek át. A bilit a Wass Albert írói munkásságát értékelő irodalmi estem ötlete borította ki. Ezután tettek egy olyan ajánlatot, amelyet harmincöt éves szakmai múlttal a hátam mögött rendkívül megalázónak tartottam” – tette hozzá.

A Fidesz tisztogatást sejt

„Egyértelmű, hogy ezzel mi volt a céljuk: folytatni akarják az emberek félretájékoztatását, így akarják biztosítani a hatalmukat” – mondta az eMasa kérdésére Ábel Attila, a csepeli önkormányzat fideszes képviselője. Az ellenzéki politikus szerint egyértelműen politikai célú tisztogatás történt a Csepel újságnál. „Már korábban is tapasztaltuk, hogy az újság vezetése egyáltalán nem, vagy csak szándékosan torzítva jeleníti meg az ellenzék véleményét. Egyetlen újságíró volt, aki korrekt, tisztességes hangnemben foglalkozott az ellenzéki előterjesztésekkel: Udvarhelyi András. Nem lep meg minket, hogy eltávolították a szerkesztőségből” – mondta a fideszes politikus. A képviselő ugyanakkor nem tudta megerősíteni Udvarhelyi András információit arra vonatkozólag, hogy a hetilapot az önkormányzat rendszeresen cenzúrázná. „Bizonyítani nem tudom, de minden további nélkül elhiszem” – hangsúlyozta.

Szemenszedett hazugság!

A helyi közszolgálati média kiszolgáltatottságáról
A MÚOSZ Elnöksége a Magyar Sajtó Napja alkalmából nyilatkozatban hívja fel a figyelmet a sajtószabadság folyamatos és kiterjedt megsértésére: a helyi média kiszolgáltatottságára. Olvassa el a MÚOSZ Elnökségének állásfoglalását a linkre kattintva!
„Ez nem igaz, az egész szemenszedett hazugság” – jelentette ki Polgár György, a csepeli polgármesteri hivatal főtanácsadója, amikor az eMasa szembesítette az ellenzék és Udvarhelyi András vádjaival. „Az egész rágalomhadjárat mögött politikai megfontolások vannak” – tette hozzá. Az önkormányzati politikus szerint az ellenzék így akarja a kerületben is megvalósítani azt a megosztó típusú politikát, amelyet országos szinten folytat. „Udvarhelyi Andrással a kiadó kívánta módosítani a szerződését, ő erre felháborodott, mert őt ez a méltóságában, a zsenialitásában sérti és a Fideszhez rohant azzal a megfontolással, hogy az ellenségem ellensége a barátom, pedig dehogy van szó itt ellenségekről” – tette hozzá Polgár György.

A májusi fizetését még megkapja

„Legszívesebben nem is reagálnék, semmi kedvem részt venni ebben a sárdobálásban, de amit Udvarhelyi András állít, az nem igaz” – mondta az eMasa kérdésére Bárány Tibor, a Csepel újság főszerkesztője. „Mindössze annyi történt, hogy módosítani akartuk a státusát. Hét éve dolgozik az újságnál, eddig havi fix pénzt kapott, ehelyett szerettük volna, ha teljesítmény-alapú bérezésre állhattunk volna át. Így ha sokat dolgozik, még többet is kereshetett volna” – mondta Bárány. A főszerkesztő szerint Udvarhelyi az ajánlat hallatán megszakította kapcsolatát a szerkesztőséggel és „rágalomhadjáratba” kezdett ellenük. „Ennek ellenére András még a májusi javadalmazását is megkapja, pedig egy sort sem írt és ezek után nem is szeretnék találkozni az anyagaival” – nyilatkozta a főszerkesztő.
eMasa
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek