Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2019. szeptember 19.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
A Perczel-videó utóélete
2006. február 13. hétfő, 17:13
Fenyő János egykori bizalmasa, Perczel Tamás emlékezései alapján januárban cikket közölt a HVG a Fenyő-gyilkosság előzményeiről. A videóvallomást pár nappal később eltávolították a hvg.hu-ról és a cikkben érintett személyektől elnézést kértek. Információink szerint Gyárfás Tamás fellépésének hatására döntött így a HVG. Azt a szakmai körökben terjedő hírt azonban, hogy az ügy miatt a cikk egyik szerzője, Rádi Antónia távozik a laptól, az újságíró és a főszerkesztő is cáfolja.
A HVG 2006. január 28-i számában Rádi Antónia és Bak Mihály a Régi idők mozija című cikkben a Kapu Filmstúdió Számvetés című dokumentumfilmjének a Fenyő-gyilkossággal foglalkozó részét dolgozta fel. A dokumentumfilmben – amelynek húsz perces részlete felkerült a hvg.hu oldalára is – Perczel Tamás, Fenyő egykori pszichológusa közvetlenül a halála előtt a Fenyő-gyilkosság előzményeiről beszélt Brády Zoltánnak. Hirschler Richárd, a hvg.hu főszerkesztője az eMasának azt mondta, „prózai oka” van annak, hogy a 2004-ben készült interjú részletét most közölték: most jutottak hozzá.

A hvg.hu-n a videót pár nappal később a HVG közelménye váltotta fel, melyben a szerkesztőség a Régi idők mozija című cikk kapcsán azt írja, hogy „a cikkben foglaltakat szándékunkkal szemben sokan úgy értelmezhették, mintha a HVG felbujtással hozná összefüggésbe Gyárfás Tamást, Princz Gábort és Székely Herbertet. Ha ilyen látszatot keltettünk, azért elnézést kérünk. Az írás megjelenése óta birtokunkba került számos dokumentum, amely igazolja, hogy az érintettekkel kapcsolatosan valótlan információkat tettünk közzé.”

A MÚOSZ hasson oda

A történtek után a Perczel-interjút készítő Brády Zoltán a Kapu főszerkesztőjeként és a Filmkapu Kft. igazgatójaként levélben kérte a MÚOSZ elnökét, hogy „a sajtószabadság érdekeit képviselve hasson oda, hogy a HVG nevű színvonalas újság mindenféle presszionálás nélkül jelenhessen meg, és az újságírókat ne vegzálják”.

Brády azt írja, hogy „valami történt (mi tudjuk, hogy mi)” – ezért vették le a videót az oldalról. Az eMasa telefonon megkérte az újságíró-főszerkesztő-igazgatót, hogy mondja el, mit tud – Bárdy azt állítja, hogy a videó azután került le a hvg.hu oldaláról, hogy két ember bement a szerkesztőségbe, és ott rugdalta az ajtókat, üvegeket tört be, de azt nem árulta el, hogy ki volt ez a két ember.

Az eMasa névtelenséget kérő informátorától ezzel szemben úgy tudjuk, hogy a videót – amit körülbelül negyvenezren néztek meg a hvg.hu-n – azért vették le, mert az egyik érintett, Gyárfás Tamás „jogi eszközökkel fenyegette meg az újságot”.

Vegzálták-e Rádi Antóniát?

Brády azt is állítja, hogy a cikk szerzőjét, „Rádi Antóniát vegzálták, egyesek szerint elmenekült a viharos szerkesztőségből, mert nem óvták meg kellőképpen az idegenektől, mások szerint kirúgták. A lényeg, hogy nincs ott és nem védte meg őt senki.”

Információink szerint a kialakult konfliktus miatt Rádi valóban gondolkodott azon, hogy elhagyja a szerkesztőséget, de végül maradásra bírták.

Megkerestük Réti Pált, a HVG főszerkesztőjét, aki levélben arról biztosított minket, hogy „Rádi Antónia továbbra is a HVG nagyon megbecsült munkatársa, élvezi a lapvezetés és a kollégák teljes bizalmát. Nem tudok róla, hogy bárki vegzálta volna. Főszerkesztőként továbbra is mindent megteszek, hogy biztosítsam számára a lehetőségeket rendkívül értékes munkájához.”

Rádi Antónia a főszerkesztő nyilatkozatához nem kívánt semmit hozzáfűzni.
eMasa
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek